TiSHOP - System sprzedaży internetowej

Zobacz sklep testowy - TiShop.
Zapoznaj się z jego możliwościami.
Jak skutecznie promować sklep internetowy?

Jak skutecznie promować sklep internetowy? Jeszcze parę lat temu odpowiedź na to pytanie byłaby stosunkowo prosta: pozycjonować i jeszcze raz pozycjonować. Do niedawna o sukcesie e-sklepu decydowała jedynie wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych. Obecnie rynek reklamy internetowej w wyszukiwarkach dynamicznie się zmienia, wiedza przedsiębiorców o metodach promocji e-sklepów jest coraz większa, a i mechanizmy samych wyszukiwarek mocno się zmieniły.

Wypromowanie sklepu internetowego na pierwsze miejsca w Google wymaga długotrwałej, systematycznej pracy lub wiąże się z wkładem sporych kosztów. Dodatkowo coraz częściej pierwsze miejsca w Google nie oznaczają wcale, że nasz sklep internetowy osiągnie wysoką sprzedaż. Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników takich jak cena produktów, promocje, przywiązanie klienta do firmy, działania public relations, profesjonalna obsługa i doradztwo. Oto klika wybranych sposobów jak poprzez promocję podnieść atrakcyjność i zyski e-sklepu:

Program lojalnościowy

Program lojalnościowy (ang. loyalty program) to długotrwałe działania marketingowe służące do tworzenia oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z najatrakcyjniejszymi dla firmy klientami. Odpowiednio poprowadzona strategia programu lojalnościowego pozwala zwiększyć sprzedaż produktu przy stosunkowo niedużych kosztach włożonych inne formy reklamy i promocji. Świetnym przykładem programu lojalnościowego jest np.: dodawanie do zakupionego produktu kart rabatowych do wykorzystania przy następnych zakupach, karty stałego klienta i rabaty dla klientów rejestrujących i logujących się w serwisie lub klientów którzy, dokonali jednorazowych zakupów powyżej określonej kwoty, czy też dodawanie do zakupów bonusowych punktów, które po uzbieraniu określonej puli można wymienić na nagrody. Przeprowadzone badania potwierdzają, że programy lojalnościowe przynoszą efektywne i korzystnie wpływają na sprzedaż, a ponad połowa Polaków przyznaje, że bierze udział przynajmniej w jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego klienta.

Doradź klientowi w wyborze produktu, stwórz treść wspierającą proces sprzedaży

Doskonałym sposobem na zachęcenie klienta do zakupu produktu jest przekonanie go, że kupując dany produkt dokonał słusznego wyboru i kupił produkt dobrej jakości. Aby osiągnąć taki efekt wystarczy stworzyć poradnik kupującego lub też porównywarkę produktów, które przeprowadzą klienta przez zawiłości parametrów technicznych- świetnie sprawdza się to w przypadku sprzedaży sprzętu elektronicznego takiego jak laptopy, telewizory oraz sprzętu AGD. Innym ciekawym pomysłem jest, pisanie recenzji książek, filmów czy płyt CD lub też stworzenie działu: „Polecamy wybrane produkty”. Doskonale sprawdza się to w przypadku klientów, którzy chcą dokonać zakupu prezentu i sami niekoniecznie dobrze orientujemy się w danym temacie. Duże firmy takie jak Ceneo, Allegro czy Empik.com widząc, że przynosi to realne korzyści stosują tego typu rozwiązania.

Porównywarki

W ostatnich latach bardzo popularnym sposobem na promowanie e-sklepów stała się współpraca z internetowymi porównywarkami cenowymi. Nie zawsze jednak jest to najlepsze i skuteczne rozwiązanie. Porównywarki cenowe mają w swoim założeniu umożliwić klientowi zakup towaru jak taniej, czyli promować sklep, który może im zaoferować najniższą cenę za dany produkt. Często są to sklepy nie mające żadnej marki, nieatrakcyjne i niewygodne w użytkowaniu dla klienta, nieposiadające profesjonalnej i kompleksowej obsługi. Walka o klienta za pomocą porównywarek jest w miarę skuteczna tylko do pewnego czasu. W momencie kiedy w porównywarce pojawia się firma oferująca jeszcze tańsze usługi, klient zapomina o tej, z której korzystał dotychczas. Wiele dobrych, świetnie prosperujących firm nie korzysta z porównywarek cenowych. Ich ceny plasują się gdzieś w połowie stawki, z konkurencją wygrywają natomiast jakością serwisu i obsługą klienta.

Zakupy przez Internet powinny być wygodne

Co to oznacza? Klient powinien móc decydować o sposobie płatności (możliwość płacenia kartą kredytową bądź szybkim przelewem) i sposobie przesyłki (możliwość dostarczenia przesyłki kurierem, Pocztą Polską lub odbiorze własnym w punktach obsługi klienta lub sklepie stacjonarnym). Klient powinien mieć wgląd w status zamówienia- możliwość podglądnięcia, co w danym momencie dzieje się z zamówionym towarem, za który już zapłacił. Powinien też otrzymać informacje, co może zrobić jeśli produkt, który go interesuje jest chwilowo niedostępny, nie ma wystarczającej- interesującej go ilości lub nie ma możliwości zrealizowania całego zamówienia- w przypadku zakupu kliku różnych produktów.

Powyżej omówione zagadnienia to tylko niektóre z wielu sposobów pomagających skutecznie wypromować sklep internetowy. Dlatego przed stworzeniem e-sklepu warto poradzić się specjalistów, którzy podpowiedzą i doradzą, jak zbudować sklep internetowy i z jakich sposobów promocji najlepiej skorzystać by przynosił on realne zyski, budował i umacniał markę. Warto zastanowić się nad tym zanim narazimy się na koszty związane z płatnym pozycjonowaniem, próbując bezskutecznie wypromować nieatrakcyjny dla klienta, nieużyteczny i błędnie napisany sklep internetowy.

Marcin S.

Telvinet Sp. z o.o.

Podwale 62A
50-010 Wrocław
tel. +48 71 341 48 10
fax +48 71 341 48 11
kontakt@tishop.pl

Informujemy, iż w naszym serwisie, jak również w innych witrynach opartych na systemie zarządzania treścią WebCM, zostały przez nas wykorzystane pliki cookies. Zapisują one informacje niezbędne do optymalnej pracy serwisu (utrzymanie sesji, cele statystyczne i reklamowe). W każdej chwili istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczących cookies za pomocą przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany tych ustawień, oznacza zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies.
Więcej informacji